ناودانی اروپایی چیست؟
페이지 정보
작성자 Chi 작성일24-08-05 22:46 조회13회 댓글0건관련링크
본문
انواع ناودانی بر اساس قيمت ناودانی روش تولید به چند دسته تقسیم میشوند؟
توجه داشته باشید که به طور کلی ناودانی مطابق با استاندارد (DIN1026-1 (DIEN 10279 و همچنین استانداردهای 3434 اکراین ساخته میشوند. همچنین دو استاندارد جهانی فرانسه NFA 45-255 و استاندارد DIN EN ISO 12944-3 نیز از شناختهشدهترین استانداردها در صنعت فولاد است که میزان مقاومت ناودانی (محصول) را دربرابر خوردگی تعیین میکند.
ناودانی اروپایی unp
یکی از انواع ناودانیهای موجود در بازارهای داخلی، استاندارد unp است که وزن مطلوب و ضخامت قابلقبولی دارد. وزن ناودانی اروپایی مشخصه بارز استاندارد unp محسوب شده و سایز آن بین ۳۰ تا ۴۰۰ میلیمتر متغیر است؛ اما تولیدکنندگان ایرانی ناودانی اروپایی را با سایز ۸۰ تا ۱۸۰ میلیمتر تولید کرده و به بازار عرضه میکنند.کاربرد ناودانی اروپایی برای پروژههای عمرانی بزرگ، بارزترین کارایی این محصول است.
نوع دیگری هم در بازار تولید میشود که به ناودان اروپایی یا UNP معروف است. این مدل، در مقایسه با دو نوع قبلی ضخامت بیشتری دارد و وزن آن هم به مراتب بیشتر است. قيمت ناودانی یادآوری میکنیم که ناودانی اروپایی عموماً در سازههای سنگین و راهاندازی پروژههای بزرگ و صنعتی استفاده میشود. اگر بخواهیم دلیل ساخت ناودانی با دو استاندارد UPE و UPN قیمت روز ناودانی را بیشتر توضیح بدهیم باید اضافه کنیم که کاربرد ناودانی به دو صورت U شکل و C شکل است.
فرایند تولید ناودانی به روش فابریک
فرآیند تولید ناودانی فابریک به صورت نورد گرم میباشد و این نوع پروفیل از ابتدا به شکل ناودانی از خط تولید خارج میشود. در واقع فرآیند تولید خرید ناودانیهای فابریک مانند نحوه تولید میلگرد آجدار و یا میلگرد ساده میباشد، به این صورت که شمشهای فولادی گداخته به سمت دستگاه قالب حرکت میکند. سپس، ضخامت این شمشها با کمک چند غلتک به صورت عمودی و افقی کاهش مییابد و بر اساس سایز ناودانی مورد نیاز شکلی دهی میشود. در این روش فشار کمتری بر جان ناودانی وارد شده و تمرکز اصلی بر روی شکلدهی بال است. بر خلاف روش پرسی تقریبا تمامی انواع ناودانی از نظر وزن، شکل و جنس را با این روش میتوان تولید نمود و محدودیتی در آن وجود ندارد. درواقع میتوان گفت تمام ناودانیهای بال شیب دار و ناودانیهای دارای ضخامت بیش از 6 میلی متر با این روش تولید میشوند. مزیت دیگر ناودانی فابریک دقت ابعادی بسیار بالای آن میباشد. توجه داشته باشید که این مزایا باعث افزایش قیمت روز ناودانی این نوع ناودانی نسبت به نوع پرسی شده است.
فرایند تولید ناودانی
مراحل تولید ناودانی بر اساس شکل ظاهری
حال که با فرایند تولید ناودانیها آشنا شدید، بهتر است نحوه دستهبندی آنها بر اساس شکل ظاهری را نیز بدانید؛ زیرا با توجه به شکل ظاهری ممکن است مراحل تولید ناودانی متفاوت باشد. انواع ناودانی را میتوان از لحاظ شکل ظاهری به دو گروه زیر دستهبندی کرد:
تفاوت ناودانی اروپایی با ناودانی سبک
یکی از تفاوتهای بارز این دو نوع ناودانی، اطلاعات درج شده در جدول اشتال بر اساس وزن و ابعاد است. در واقع ناودانی اروپایی، بر اساس اطلاعات موجود در جدول اشتال تولید میشود. در صورتی ناودانیهای سبک تولید شده در ایران، وزن و ابعادی سبکتر از اطلاعات موجود در جدول اشتال دارند. ناودانی اروپایی همچنین در مواردی مانند ضخامت، وزن، نوع استاندارد، کارخانههای تولیدکننده، کاربرد و قیمت روز ناودانی با ناودانی سبک تفاوت دارد. با توجه به ضخامت و وزن ناودانی سبک از آن جهت قیمت روز ناودانی کاربردهایی که نیاز به تحمل وزن کمتری است، استفاده میشود. در مقابل ناودانی اروپایی با توجه به اینکه از مقاومت بیشتری برخوردار است، برای استفاده در کاربردهایی با نیاز به تحمل فشار بالا، مناسب است.
توجه داشته باشید که به طور کلی ناودانی مطابق با استاندارد (DIN1026-1 (DIEN 10279 و همچنین استانداردهای 3434 اکراین ساخته میشوند. همچنین دو استاندارد جهانی فرانسه NFA 45-255 و استاندارد DIN EN ISO 12944-3 نیز از شناختهشدهترین استانداردها در صنعت فولاد است که میزان مقاومت ناودانی (محصول) را دربرابر خوردگی تعیین میکند.
ناودانی اروپایی unp
یکی از انواع ناودانیهای موجود در بازارهای داخلی، استاندارد unp است که وزن مطلوب و ضخامت قابلقبولی دارد. وزن ناودانی اروپایی مشخصه بارز استاندارد unp محسوب شده و سایز آن بین ۳۰ تا ۴۰۰ میلیمتر متغیر است؛ اما تولیدکنندگان ایرانی ناودانی اروپایی را با سایز ۸۰ تا ۱۸۰ میلیمتر تولید کرده و به بازار عرضه میکنند.کاربرد ناودانی اروپایی برای پروژههای عمرانی بزرگ، بارزترین کارایی این محصول است.
نوع دیگری هم در بازار تولید میشود که به ناودان اروپایی یا UNP معروف است. این مدل، در مقایسه با دو نوع قبلی ضخامت بیشتری دارد و وزن آن هم به مراتب بیشتر است. قيمت ناودانی یادآوری میکنیم که ناودانی اروپایی عموماً در سازههای سنگین و راهاندازی پروژههای بزرگ و صنعتی استفاده میشود. اگر بخواهیم دلیل ساخت ناودانی با دو استاندارد UPE و UPN قیمت روز ناودانی را بیشتر توضیح بدهیم باید اضافه کنیم که کاربرد ناودانی به دو صورت U شکل و C شکل است.
فرایند تولید ناودانی به روش فابریک
فرآیند تولید ناودانی فابریک به صورت نورد گرم میباشد و این نوع پروفیل از ابتدا به شکل ناودانی از خط تولید خارج میشود. در واقع فرآیند تولید خرید ناودانیهای فابریک مانند نحوه تولید میلگرد آجدار و یا میلگرد ساده میباشد، به این صورت که شمشهای فولادی گداخته به سمت دستگاه قالب حرکت میکند. سپس، ضخامت این شمشها با کمک چند غلتک به صورت عمودی و افقی کاهش مییابد و بر اساس سایز ناودانی مورد نیاز شکلی دهی میشود. در این روش فشار کمتری بر جان ناودانی وارد شده و تمرکز اصلی بر روی شکلدهی بال است. بر خلاف روش پرسی تقریبا تمامی انواع ناودانی از نظر وزن، شکل و جنس را با این روش میتوان تولید نمود و محدودیتی در آن وجود ندارد. درواقع میتوان گفت تمام ناودانیهای بال شیب دار و ناودانیهای دارای ضخامت بیش از 6 میلی متر با این روش تولید میشوند. مزیت دیگر ناودانی فابریک دقت ابعادی بسیار بالای آن میباشد. توجه داشته باشید که این مزایا باعث افزایش قیمت روز ناودانی این نوع ناودانی نسبت به نوع پرسی شده است.
فرایند تولید ناودانی
مراحل تولید ناودانی بر اساس شکل ظاهری
حال که با فرایند تولید ناودانیها آشنا شدید، بهتر است نحوه دستهبندی آنها بر اساس شکل ظاهری را نیز بدانید؛ زیرا با توجه به شکل ظاهری ممکن است مراحل تولید ناودانی متفاوت باشد. انواع ناودانی را میتوان از لحاظ شکل ظاهری به دو گروه زیر دستهبندی کرد:
تفاوت ناودانی اروپایی با ناودانی سبک
یکی از تفاوتهای بارز این دو نوع ناودانی، اطلاعات درج شده در جدول اشتال بر اساس وزن و ابعاد است. در واقع ناودانی اروپایی، بر اساس اطلاعات موجود در جدول اشتال تولید میشود. در صورتی ناودانیهای سبک تولید شده در ایران، وزن و ابعادی سبکتر از اطلاعات موجود در جدول اشتال دارند. ناودانی اروپایی همچنین در مواردی مانند ضخامت، وزن، نوع استاندارد، کارخانههای تولیدکننده، کاربرد و قیمت روز ناودانی با ناودانی سبک تفاوت دارد. با توجه به ضخامت و وزن ناودانی سبک از آن جهت قیمت روز ناودانی کاربردهایی که نیاز به تحمل وزن کمتری است، استفاده میشود. در مقابل ناودانی اروپایی با توجه به اینکه از مقاومت بیشتری برخوردار است، برای استفاده در کاربردهایی با نیاز به تحمل فشار بالا، مناسب است.
댓글목록
등록된 댓글이 없습니다.